L1 – videobellen met klasgenootjes

Ondertussen heeft iedereen het nieuws wel gehoord. Door een coronabesmetting moeten heel veel kinderen, jongeren, mama’s en papa’s in quarantaine.

Ook enkele van onze vriendjes of vriendinnetjes mogen enkele dagen niet naar school komen.

Omdat we hen toch missen, hebben we vandaag alvast eens even met elkaar gevideobeld.

L1 en 2: techniek

De toekomst lacht ons toe! Er lopen heel wat techniekers (m/v) rond in het 1ste en 2de leerjaar. Ze haalden spulletjes uit elkaar én staken deze weer in elkaar. Er werd gevezen, met schroevendraaiers getoverd, rustig geanalyseerd en nog veel meer.

L4 – project ’telefoneren’

Telefoneren, het lijkt makkelijk, maar natuurlijk is dat niet altijd zo.

Onze vierdeklassers dachten in de klas na over een ‘goed telefoongesprek’. Je moet beleefd zijn, rustig praten, duidelijk praten en nog veel meer. Natuurlijk moet je op voorhand ook even nadenken over wat je wil zeggen of vragen.

Als slot van deze les werd er ook echt getelefoneerd. Alle kinderen belden naar een mama of een papa. Sommige kinderen wisten naar wie, sommige niet. Spannend!

L4 – techniek – elektriciteit

Vraag het maar aan de leerlingen van het 4de leerjaar. Zij weten wat een stroombron is, kunnen verschillende stroombronnen benoemen, kennen de woorden ‘geleider’ en ‘isolator’ en weten hoe je een elektrische stroomkring maakt. Ook het begrip ‘statische elektriciteit’ kennen ze.

Natuurlijk moet er ook geëxperimenteerd worden!

We geven een voorstelling (L1 en L2).

Soms hebben enkele foto’s weinig uitleg nodig.

Kinderen van het 2de leerjaar organiseerden een korte voorstelling voor hun vriendjes en vriendinnetjes van het 1ste leerjaar.

Er werd geoefend, affiches werden ontworpen en toegangskaartjes gemaakt. De ene speelde of presenteerde, de andere genoot!